Välkommen i klubben!

Vi vill finnas till för alla hjorthundsintresserade, både med och utan hund, oavsett om du föredrar utställningsringen eller att bara vara ute i naturen.

Varje år ordnar vi "Hjorthundsspecialen" - en rasspecifik inofficiell utställning med bara hjorthundar där alla är välkomna. Detta har vi gjort ända sedan 1974!

Vår medlemstidning Hjorthunden utkommer med tre nummer per år och innehåller alltifrån de senaste utställningsresultaten till uppfödarporträtt, intervjuer och krönikor. Förutom tidningen Hjorthunden, får du som är medlem även vår uppskattade medlemsmatrikel. Dessutom är du med och stödjer Hjorthundklubben och vårt arbete för den skotska hjorthundens fortlevnad!

Hjälp oss att hjälpa klimatet och att hålla kostnaderna nere genom att välja att få dina medlemsavier via e-faktura eller till Kivra. Föredrar du e-faktura så gör du valet enkelt via din internetbank. Har du redan laddat ner den digitala brevlådan Kivra så kommer medlemsavin att dyka upp där. Tack för att du väljer digitala alternativ!

För er som inte längre önskar vara medlem i Hjorthundklubben, ber vi er att anmäla detta till SKK, då det innebär en extra kostnad för oss att skicka ut en påminnelseavi. (se länk nedan)

Medlemsavgifter

Sverige & Övriga länder
Fullbetalande medlem: 270:-/år
Familjemedlem: 50:-/år
Valpgåvomedlemskap: 100:- för ett år

Till alla som inte är bosatta i Sverige
När kennelklubben skickar ut inbetalningskort är medlemsavgiften angiven i SEK. För att minska bankkostnaden bör medlemmar som är bosatta i ett EU- eller EES land göra en sk SEPA-betalning* och betala avgiften i euro. Betalningen bör vara hos mottagarens bank senast nästkommande bankdag och bankkostnaden blir då densamma som för en inrikesbetalning för både avsändare och mottagare. Olika banker kan ha olika rutiner för SEPA- betalningar och vi rekommenderar att var och en kontaktar sin bank för att få närmare information.

• Med en SEPA-betalning kan du till låg kostnad betala i euro till EU- och EES-länderna* samt Monaco, Schweiz och San Marino. Avsändaren och mottagaren delar på kostnaden. SEPA är en förkortning för Single Euro Payments Area, Europas gemensamma betalningsområde.

Bli medlem här!

För att bli fullbetalande medlem, klicka här >>

För att bli familjemedlem, klicka här >>
Om någon i din familj redan är fullbetalande medlem i klubben kan du välja att lösa familjemedlemskap. Familjemedlemskap kan endast lösas för omyndiga barn eller personer folkbokförda på samma adress som huvudmedlem. Du kan betala ditt medlemskap direkt via webben och få ditt medlemskort via e-post.

Valpgåvomedlemskap (för dig som uppfödare)
Bjud dina valpköpare på första årets medlemsavgift! Kontakta vår Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. för vidare betalningsinformation.

Vill du göra en adressändring eller önskar annat betalsätt än onlinebetalning, klicka här >>

Avsluta Medlemskap

För dig som vill avsluta ditt medlemskap, klicka här >>

Övriga Frågor
Om du har frågor om medlemskap ber vi dig kontakta SKK:s Medlemsservice.
Telefon 08-795 33 44